2006-04-30

Ge fan i kungen


Ingen i det här avlånga landet kan ha undgått att notera att Svea rikets konung fyller 60 år i dag. Samtidigt som en annan kung, Nepals enväldige monark Gyanendra, tvingats släppa ifrån sig makten och allt fler kräver att monarkin i Nepal äntligen ska avskaffas helt, så tävlar Sveriges media plötsligt i avskyvärd rojalism.

Jag är så jävla trött på alla dessa fjäskande kungahyllningar, kräkframkallande bildbilagor om kungafamiljen - och Elisabeth Tarras-Wahlberg. Låt Bernadottarna gärna åka riket runt och klappa småbarn, inviga sopförbränningsanläggningar och trafikled och göra reklam för barnkollo åt handikappade barn. Men vem f-n bryr sig om det? Fy satan, vad det retar mig när jag ser alla dessa löpsedlar med bilder på någon smilande Bernadotte på… Eller när ens lokaltidning fylls med fånerier bara därför att kungen råkade kvadda sin bil i en rondell i Norrköping.

Jag tänker i alla fall at skåla för republiken på Valborg.

Och för övrigt så har jag nu också placerat min blogg i
Norrköping
på bloggkartan.se.

Klart slut.

Inga kommentarer: