2005-11-29

INTE mina kompisar...

INTE mina kompisar!
För säkerhets skull vill jag härmed deklarera att meningen: "(Det har mina ETA-vänner berättat om för mig.)" som jag flätade in i min skröna om Vetlanda och Johan Norberg etc. var ett skämt...

Jo, ett skämt: Jag har - mig veterligen - inga vänner som är medlemmar i den väpnade baskiska separatistorganisationen ETA. Men man får ju inte skämta om allvarliga saker och självklart så tar jag avstånd ifrån alla former av terrorism som utförs av icke-statliga organisationer. Jag kommer därför att lämna ETA-debatten och fortsättningsvis svara nej på frågan om jag har vänner som är med i ETA.

Och så är Bo Wara inte heller någon "gammal bekant" till mig. Jag tycker bara att han är en knäppgök. Förresten, så tycker jag inte heller att Eva Björklund är en "Kubagulaktokvänsterkärring". Och jag distanserar mig givetvis ifrån ett sådant språkbruk.

Sist, men inte minst ljög jag när jag varslade för att börja blogga på engelska. Det orkar jag (ännu) inte med.

Orain herria - Orain bakea!

1 kommentar:

Peter sa...

Minns inte vem som sa det, men det är ett skönt citat (parafraserat dock):

"Det man inte kan/får skämta om är inte värt att ta på allvar"