2006-06-11

Liberal "ståpäls"

danskt eller svenskt folkparti?!Det var ett tag sen att jag orkade spana in favvofolkpartisten Mathias Sundin, Norrköpings nya klämkäcka borgaralliansagitator, och hans blogg. Men det lönar sig alltid, borde göra det mer ofta. I alla fall om vill veta vad begreppet "liberal" i dagens folkpartistiska mainstream egentligen betyder.

Citatet här nere får stå för sig själv:

"Vi var [...] inte många själar som hade kommit för att se på när flaggan hissades, men militären var där och blåste i trumpen och det är alltid så pampigt att jag får ståpäls.Jag har inte gjort lumpen men jag gick Marinens ungdomsskola, då hissade vi flaggan varje morgon till trumpetblåsande. Aldrig förr eller senare har jag känt mig mer svensk, det är en känsla av stolthet att stå i givakt och göra honnör för svenska flaggan."

Jag får liksom kalla kårar. Framför allt när jag tänker på att Sundin profilierar sig på sitt plagiat av just Dansk folkepartis invandrarpolitiska handlingsprogram.

Andra bloggar om: , ,

Technorati Tags: , ,

Inga kommentarer: