2006-06-12

Nya insikter

Den nya veckan börjar med många nya insikter:

Insikt 1: Det är fint att vara med i Vem är vem?. Kändiskatalogens mer demokratiska variant är Wikipedia. Där kan alla vara med genom att skriva "artiklar" om sig själv. Imponerande!


Källa: Folkbladet Insikt 2: Ingenting är för löjligt när man vill sätta hemmabyn på världskartan. För drygt ett år sedan krockade vår monark sin bil i en rondell i staden Norrköping. Lokalpressen frossade på det hela och den påkörde bilisten blev lokal kändis. Ett år senare sätter kommunen upp en jättekrona i samma rondell, som "en hyllning för vår kung". Jag får glädja mig åt attt ha bidragit med mina skattekronor till de "40.000 - 50.000" spänn som monarkistfjäsket kostade kommunen. Jag mår illa när jag tänker på det.

- Det sätter oss förhoppningsvis på kartan, säger tekniska nämndens ordförande Eva Mattsson enligt Expressen.
Fan tro det, Matsson!! Inte ens hovet ville kommentera skiten.

Insikt 3: Tjeckisk press är roligare än man skulle kunna tro! Så här skriver tidningen Pravo i en kommentar om det tjeckiska parlamentsvalet: "När den politiska guden vill straffa en koalitionsregering så är de Gröna med i den". Där har ledarskribenten en poäng.

Klassiskt miljöpartistiskt klädesplagg

Andra bloggar om: , ,

Inga kommentarer: