2013-03-09

Om det där med samförstånd

En viss "AB" kommenterar den här artikeln så här.

"Töntigt! Lägg undan personliga åsikter och var med och fira din stad med stolthet istället."

Påminner mig mest om somligas klagan när oppositionen i Landskrona kommunfullmäktige kritiserar kommunledningens planer att bygga bort sociala problem.

Låt mig säga det en gång för alla:

Politik - på lokal plan precis som på riksplan - handlar inte om samförstånd. Varför skulle det annars finnas olika partier som (rimligen) representerar olika politiska åsikter??

Jag för min del kan känna stolthet över att vara Landskronabo - men det gör inte att jag för del skulle hysa samma åsikter om vad det som är "bra för Landskrona" som någon sverigedemokrat eller folkpartist.

Vem säger att "lokalpatriotism" eller "att stå upp för sin stad" innebär att man ska vara en högerbracka eller, ännu värre, nåt slags fascistarsle?
Det som är bra för Landskrona bör för en vänsterpartist rimligtvis vara det som är bra för arbetarklassen i Landskrona. Så enkelt är det. Citera mig gärna.



PS: Ner med kungen. DS

1 kommentar:

Genin sa...

"PS: Ner med kungen. DS"

Nej, behåll honom uppe. Här nere har vi ingen nytta av honom !